Creativicas Blogg

Inspiration, skaparglädje & Mångfald

Påskgåva av en äggkartong

1 kommentar

En liten påskgåva skapad av en äggkartong, liten gåbortpresent att fylla med smarriga ägg, choklad såklart ;-)

En vanlig äggkartong som jag målat med vit gesso.  Sen så använde jag papper ur ”Springtime a4 paper stack” , längst ner på flera papper finns figurer i lite större storlek. Jag har skurit ut kaninen och limmat fast den på bottenpappret. Samma sak de lite mindre figurerna, utklippta ur samma paperstack. Blommorna stansade jag ut ur stuvbitar, chalkade kanterna med ”Fluid Chalk Dark Brown” och formade till dem lite så de kupade sig. I mitten på varje blomma duttade jag ut en klump ”Scotch Strong & Precise Glue” och fyllde med lila miniglaspärlor/micropärlor. när det torkat till skakade jag bara av överflödet. Även nertill på framkanten hällde jag ut lim och miniglaspärlor. de små kycklingarna fick gula fjädrar ditlimmade och jag avslutade med att limma ett orange pom-pomband runt hela kartongen.

och jag avslutade det hela med att fylla asken med lite gottigt och några äggformade ljus. sådär min påskpresent till värdinnan är klar. 

Inte långt kvar till påsken nu, vi ses väl på Blåkulla?? ;-) //Kat!

One thought on “Påskgåva av en äggkartong

  1. åå vad fint

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 760 andra följare